Glutensiz Pişirmenin İpuçları

Mader Mutfağı'nın tariflerini ve ipuçlarını uygulamaktan zevk alacağınızı umuyoruz. Bu tarifler onları lezzetli ikramlara dönüştürmenizi bekliyor. Haydi deneyin! Ne kadar kolay olduğunu görünce şaşıracaksınız. Eğlenin ve yemeğinizin tadını çıkarın!


İp Uçları ve Püf Noktaları:

İşleri kolaylaştırmak için genel ipuçları Hazırlıklara başlamadan önce glütensiz tarifin tamamını dikkatlice okumalı ve tüm malzemeleri ölçerek hazırlamalısınız. Böylece, her şeye kolayca ulaşabilir ve tüm dikkatinizi tarife verebilirsiniz. Ayrıca kase, kaşık, kalıp, karıştırıcı gibi mutfak eşyalarının ve ihtiyaç duyabileceğiniz tüm elektrikli cihazların elinizin altında olduğuna emin olun. Kullandığınız malzemeler her zaman oda sıcaklığında olsun ve toz halindeki malzemeleri (un, kuru maya vb. ) kullanmadan önce eleyin.

Glütensiz pişirme

Glutensiz un, normal unlardan farklı özelliklere sahiptir; dolayısıyla farklı miktarlarda malzemeler bulunan özel tarifler gerekir.

  • Çalışma tezgahınızı iyice temizleyin.
  • Sadece tarifteki un türünü ve malzeme miktarlarını kullanın.
  • Glutensiz hamur, glüten içeren hamura kıyasla daha fazla su gerektirir. Glutensiz tarifteki talimatları aynen uygulayın.
  • Glutensiz hamur, normal hamura kıyasla ele ve aletlere daha fazla yapışır. Bu nedenle, kek kalıplarını her zaman pişirme kağıdı ile kaplamanızı ve hamurla çalışırken ellerinizi yağlamanızı veya unlamanızı öneririz. Tart hamuru gibi hamurla çalışırken, hamurun iki kat pişirme kağıdı arasında açılması önerilir.

    Fırının kullanılması:

  • Fanlı fırınlar bisküvi pişirmek için uygundur( birden fazla rafta bile ) ancak glütensiz ekmek pişirmek için pek iyi değildir. Bunun sebebi mayalı hamurun daha çabuk kurumasıdır.
  • Gerekli sıcaklığa ulaşması için kullanmaya başlamadan önce fırını çalıştırın.
  • Eğer mümkünse, pişirme işleminin ilk 15-20 dakikası boyunca fırın kapağını açmayın.


Maya Hakkında Herşey:

Pişirilen glütensiz yiyeceklerin, kabarmasını sağlayan malzemedir.
Maya, ekmek yapımındaki en önemli malzemedir. Hamurun kabarmasını , gözenekli ve esnek hale gelmesini sağlar. Tarifiniz için kuru veya yaş maya kullanabilirsiniz. Ancak farklı yöntemler izlemeniz gerekir. Kuru maya, unun içine doğrudan, tarifteki diğer malzemelerle birlikte karıştırılabilir. Öte yandan yaş maya, glütensiz una karıştırılmadan önce su veya süt içinde eritilmelidir. Hamurun içine eklediğiniz sıvının ılık olduğuna ancak 40 dereceden daha sıcak olmadığına ve şeker veya yağı hamura karıştırmadan önce yaş mayanın tamamen eridiğine emin olun. Çünkü bu malzemeler katı haldeyken temas ederse yaş mayanın etkisi azalır. Hamurun kabarması öncelikle sıcaklıktan etkilenir. En iyi sonuç için hamur oda sıcaklığında kabarmalıdır.

Başlangıç hamuru:

Glütensiz tarifiniz için yaş maya kullanmak isterseniz, bir başlangıç hamuru hazırlayarak mayalı hamurun daha iyi kabarmasını garanti edebilirsiniz. Bunun için mayayı sadece un ile karıştırın ve mayalanmanın ilk aşamasından sonra yalnızca hamuru yoğunlaştıran yağlı malzemeleri ekleyin. Bu, mayanın mümkün olduğunca fazla çoğalmasını ve hamurun gözenekli , esnek ve kabarık olması anlamına gelir.

Ev yapımı ekmek pişirmenin sırrı:

Her çeşit ekmek ve mayalı hamurun yanı sıra şekerli ve sağlıklı pastalar için de ideal un karışımıdır. Kendi somununuzu, küçük ekmeklerinizi, pizzanızı veya kuş üzümlü ekmeğinizi dilediğinizce pişirin. MADER çok amaçlı glutensiz un ile hamurunuz güzelce kabarır ve mükemmel bir şekilde pişer.

Glutensiz mükemmel ekmek için 10 basit adım

  1.  Hazırlık Glütensiz unu bir kaseye koyun ve yemek kaşığı kullanarak ortasını havuz şeklinde açın.
  2.  Mayayı eritin Bir kap içinde yaş mayayı ılık suda ( 40 dereceden daha sıcak olmamalıdır) eritin. Yaş mayayı mikrodalgada eritebilirsiniz.
  3.  Başlangıç hamuru Erittiğiniz mayayı unu ortasına dökün ve bir tutam şeker ekleyin. Parmaklarınızı kullanarak malzemeleri karıştırın ve üzerine biraz un serpin. Başlangıç hamurunu ılık bir yerde 10 dakika bekletin. Yüzeyinde çatlaklar oluştuğunda hamur hazırdır.
  4. Yoğurun Geri kalan malzemeleri başlangıç hamuruna ekleyin. Tüm malzemeleri elle veya mikserin yoğurma ucunu kullanarak 5 dakika yoğurun.
  5. Hamurun kabarmasını bekleyin Hamur pürüzsüz bir hale geldiğinde, kurumasını önlemek için hamurun bulunduğu kabı nemli bir bez veya streç film ile kapatın. Kabarması için hamuru 27-30 derece sıcaklıkta ılık bir yere bırakın. Eğer oda sıcaklığı çok düşük ise hamur en fazla 40 derecedeki fırın içinde kabarmaya bırakılabilir. Yaklaşık 20-30 dakika sonra hamurun hacmi iki katına çıkmış ve içi gözenekli hale gelmiş olmalıdır.
  6. Tekrar yoğurun Hamuru, küçük gözeneklere sahip pürüzsüz bir hale gelene kadar tekrar yoğurun. Ekmek hamuruna istediğiniz şekli verin ve 15 dakika bekletin.
  7. Üzeri için Kabuğun mükemmel şekilde kızarması için pişirmeden önce ekmeğin üzerine bir fırça yardımıyla süt veya çırpılmış yumurta sürün. Zevkinize göre ekmeğin üzerine ayçekirdeği, haşhaş veya tahıl serpebilirsiniz. 8* Nem Isıya dayanıklı bir fırın kabına doldurduğunuz suyu önceden ısıtılmış fırına yerleştirin. Böylece fırının içi nemli kalır ve hamurun pişerken kuruması önlenmiş olur.
  8. Pişirme Hamuru pişirme kağıdının üzerine yerleştirin ve üzeri güzelce kızarana kadar pişirin. Ekmeğin alt kısmına vurduğunuzda içi boş gibi bir ses geliyorsa glütensiz ekmeğiniz hazırdır. Ekmeği soğutma telinin üzerine koyun
  9. Saklama Glütensiz ekmek, tatlı çörek, pizza ve benzeri gıdalar dondurucuda uzun bir süre saklanabilir. Taze ve soğutulmuş ürünleri buzdolabı poşetlerinde dondurun. Ekmeği oda sıcaklığında veya 200 dereceye ısıtılmış fırında birkaç dakika ısıtarak çözdürün. Böylece evinizde her zaman taze ürünler bulundurabilirsiniz. Aynı şekilde, henüz kabarmamış hamuru da dondurabilirsiniz. Kullanacağınız zaman çözdürün, bekletin ve yukarıdaki adımları uygulayın. Glütensiz ekmek birkaç gün içinde tüketilecekse, ekmeği 2-3 gün soğuk ve kuru bir yerde saklayabilirsiniz.

Ölçüler:

Yaklaşık miktarlar 1 su bardağı için:

  • Su= 200 g/ml
  • Un= 110 g
  • Şeker= 170 g
  • Bütün yumurta = 50 g

Yaklaşık miktarlar 1 Yemek kaşığı için:

  • Su= 13 g /ml
  • Un= 8 g
  • Yağ = 8 g
  • Şeker/tuz= 15 g

Yaklaşık miktarlar 1 çay kaşığı için:

  • Su= 6 g/ml
  • Un= 4 g
  • Yağ= 4 g/ml
  • Şeker/tuz= 7 g
  • Kuru maya = 5 g